piątek, 2 maja 2008

Do rezerwy

Znowu do zimnej rezerwy idzie PKE SA Elektrownia Halemba. Na sezonowy odpoczynek 1 czerwca 2008 roku wybiera się również PKE SA EC1 Bielsko-Biała. Oficjalny komunikat znajduje się na stronie internetowej PKE SA.
Po przeczytaniu tej informacji przypomniałem sobie ubiegłe lato, kiedy to w lipcu na skutek problemów w krajowym systemie elektroenergetycznym Elektrownia Halemba musiała być wybudzana z zimnej rezerwy. Czy w tym roku będzie tak samo?

Poniżej przedstawiam podstawowe informacje o odstawianych wkrótce elektrowniach:

1. PKE SA Elektrownia Halemba
ul. Piotra Skargi 67
41-706 Ruda Śląska 6
tel. 032 242 00 41 wew. 51 22
fax: 032 242 28 57
www: www.elhalemba.pke.pl
e-mail: elhalemba@elhalemba.com.pl

1.1. Podstawowe dane techniczne:
Rok uruchomienia elektrowni: 1963
Rok uruchomienia ostatniego turbozespołu: 1963
Rodzaj paliwa podstawowego: węgiel kamienny
Liczba kotłów energetycznych: 4
Wydajność znamionowa kotłów energetycznych: 860 t/h
Liczba turbozespołów: 4
Moc elektryczna zainstalowana: 200 MW
Moc elektryczna osiągalna: 200 MW

1.2. Podstawowe urządzenia:
Kotły: 4 kotły - OP-215 (Rafako)
Turbiny: 2 turbiny - TK-50 (Skoda), 2 turbiny - TK-50 (Zamech)

2. PKE SA Elektrociepłownia Bielsko-Biała
ul. Tuwima 2
43-300 Bielsko-Biała
tel. 033 499 10 00
fax: 033 499 11 09
www: www.pke.pl
e-mail: zec@ecbielsko.pke.pl

2.1. Podstawowe dane techniczne:
Rok uruchomienia elektrowni: 1960
Rok uruchomienia ostatniego turbozespołu: 1970
Rodzaj paliwa podstawowego: węgiel kamienny
Liczba kotłów energetycznych: 4
Wydajność znamionowa kotłów energetycznych: 610 t/h
Liczba turbozespołów: 3
Moc elektryczna zainstalowana: 81,2 MW
Moc elektryczna osiągalna: 77 MW

2.2. Podstawowe urządzenia:
Kotły: 2 kotły - OP-120 (Pauker), 1 kocioł - OP-140 (Rafako), 1 kocioł - OP-230 (Rafako)
Turbiny: 2 turbiny - TUK-25 (1 Brneńska), 1 turbina - TP-30 (Zamech)

1 komentarz:

nowaenergia pisze...

Moje Uszanowanie Panu!

Z góry przepraszam, ponieważ mój post nie jest de facto komentarzem.
Po prostu bardzo mi zależy na możliwości nawiązania z Panem mailowego kontaktu.
Próbowałem przeszukując bloga znaleźć samemu kontakt do Pana, ale widocznie mam za mało umiejętnośći.
Został mi tylko sposób poprzez nadesłanie komentarza.
Sprawa, z którą chcę się zwrócić do Pana jest poważna i ja podchodzę do niej bardzo poważnie.
Proszę zatem o nadesłanie kontaktowego maila na adres:
jacek@epomoc.org.pl
Pozdrawiam