sobota, 1 marca 2008

Elektrownie w portach

Tym razem padła propozycja budowy elektrowni na terenach portów w Szczecinie i Świnoujściu. Co prawda są to wstępne deklaracje, ale wiele wskazuje na to, że powstałyby dwie elektrownie. Jeden inwestor zainteresowany jest Świnoujściem. Można przypuszczać, że jednym z argumentów za tą lokalizacją jest fakt, iż elektrownia byłaby zasilana albo węglem, albo gazem, albo też jednym i drugim paliwem. W Świnoujściu, w przyszłości miałby powstać gazoport z terminalem skroplonego gazu ziemnego, który mógłby być paliwem dla nowej elektrowni.

Drugi inwestor wybudowałby elektrownię opalaną węglem kamiennym w Szczecinie na terenie półwyspu Ostrów Grabowski.


Obydwie elektrownie miałyby dysponować mocą około 1600 MW. To prawie tyle co ma Elektrownia Dolna Odra, która aktualnie dysponuje mocą 1772 MWe (na fotografii).

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Witam! Ja rowniez interesuje sie energetyka y mam kilka watpliwosci.
Mozesz mnie "oswiecic"?

1. jaki jest koszt wytwarzania pradu w konwencjonalnych elektrowniach -
spotkalem sie z artykulem ktory mowi ze 2,5 euro centa, to prawda?

2. jaki procent tego kosztu przypada na koszty paliwa, slyszlem ze ok 50%

3. jakie sa inne koszty zwiazane z wytwarzaniem pradu.

4. jaki procent wytworzonego pradu jest pochlaniany przez procesy wlasne elektrowni.

Dzieki bardzo za uwage i mam nadzieje ze mozesz mi pomoc.
moj e-mail nicolaslotis@hotmail.com

Pozdrawiam z Hiszpanii

Nico.